Reklama
 
Blog | Vladimír Bohm

Odkud se bere nedůvěra k očkování?

V posledních měsících sílí snaha většiny vlád přesvědčit své občany k očkování proti koronaviru. Motivace ani tlak ze strany vlád na odpůrce nezabírají a zdvihají ještě silnější vlnu odporu proti očkování a proti pandemickým opatřením.

Vládní činitelé se marně snaží přesvědčovat a argumentovat čísly. Lidé jednoduše nemají důvěru ve vlády, ani prostředí, ve kterém žijí. Bohužel se není čemu divit. Život člověka v současnosti je životem v nepřátelském prostředí. Na místo důvěry, že nám v případě potřeby bude pomoženo, že to s námi někdo myslí dobře, jsme se ocitli v pasti nenávistných mezilidských vztahů, kde každý chce využít druhého ve svůj prospěch.

Nejen vlády a politici myslí primárně na sebe. Většina lidí má své každodenní starosti o zajištění základních životních potřeb, úhradu zvyšujících se cen energií a hypotéky. Vidí, že jsou na vše samy. Není nikdo, kdo by pomohl, ba naopak čelí povinnostem platit daně, nejrůznější poplatky a pojistky ze kterých profitují velké mezinárodní organizace. Bohužel jsme si mezi sebou vybudovali tyto mezilidské vztahy skrze rozvoj našeho ega a sebestředného zájmu každého pouze o sebe.

Jak může někdo očekávat, že v takovém prostředí nedůvěry a strachu, kdy přemýšlíme „každý mě chce využít“ se půjde někdo dobrovolně a hned očkovat? Akcie a hodnoty firem poskytující očkovací vakcíny letí nahoru, a tak se zase z dobré myšlenky pomoci druhým se stává ekonomický kalkul a zisk pro pár vyvolených akcionářů farmaceutických firem.

Jedno řešení na vše

V našich životech máme pouze jeden úkol a tím je vybudování správných mezilidských vztahů. Na místo využívání druhých ve svůj prospěch se snažit lidem pomáhat, aby se cítili v naší společnosti v bezpečí. Vytvořit mezi všemi prostředí a pocit bezpečí, tak jako když jsme byli malí a cítili jsme se v bezpečí svojí rodiny. Věděli jsme, že se můžeme vždy spolehnout na své rodiče, teplo domova, že nám bude pomoženo a nikdo nám neublíží. Nápravou mezilidských vztahů vyřešíme všechny problémy současnosti.

Reklama